KOMÓRKI MACIERZYSTE

Wykorzystuje się je w leczeniu zarówno dzieci, jak  i osób dorosłych. Po około miesiącu od wykonania zabiegu możemy zaobserwować spłycenie drobnych zmarszczek, wygładzenie i ujednolicenie kolorytu skóry, a także poprawę jej gęstości, napięcia oraz elastyczności.

Komórki macierzyste to komórki, które mogą dać początek każdej komórce i tkance nowopowstającego organizmu. Mezenchymalne komórki macierzyste są obecne w organizmie człowieka przez całe życie, ale wraz z wiekiem ich potencjał do samoodnowy i liczba maleją, a ich wymiana ulega zakłóceniom. Dlatego się starzejemy.

JAK DZIAŁAJĄ KOMÓRKI MACIERZYSTE ?

Komórki macierzyste posiadają zdolność rozpoznawania uszkodzonych tkanek i ich naprawiania. Podane do danej tkanki przybierają jej postać. Jeśli podano je do tkanki kostnej, to przybierają postać komórek kostnych, a do tkanki mięśniowej – mięśniowych.

W ten sposób komórki macierzyste uczestniczą w regeneracji tkanek. W zależności od sygnału, jaki otrzymują, mogą odbudowywać naczynia krwionośne, regenerować blizny, uszkodzone nerwy,  przyczyniają się do gojenia ran oraz hamują reakcje zapalne i immunologiczne. Wraz z wiekiem, komórki w naszych tkankach ulegają uszkodzeniu. Dzieje się tak również, kiedy ulegamy urazom, bądź chorujemy. W takich sytuacjach aktywowane są nasze własne komórki macierzyste, których zadaniem jest wymiana obumarłych komórek i odbudowa uszkodzonych tkanek.

JAK WYGLĄDA ZABIEG ?

Zabieg polega na pobraniu od pacjenta krwi lub tkanki tłuszczowej, z których następnie, po specjalnym przygotowaniu, uzyskuje się mezenchymalne komórki macierzyste  Podaje się je miejscowo, metodą śródskórnych iniekcji, w okolice, które wymagają regeneracji. Ponieważ materiał pochodzi z własnego organizmu pacjenta, nie może być przyczyną podrażnienia, ani reakcji alergicznych u osób je stosujących.

WSKAZANIA:

• zapadnięte skronie, czoło,

• zmarszczki na twarzy,

• zmarszczki palacza,

• zmarszczki wokół ust i oczu,

• opadające powieki,

• regeneracja dłoni, dekoltu;

• różne defekty na skórze (blizny, przebarwienia)

• czynna opryszczka,

• zmiany ropne na skórze,

• infekcja ogólnoustrojowa ADSC – skazy naczyniowe,